Algemene voorwaarden

PRE-ORDERS 


Als er bij de tekst Preorder staat betekend dit dat het artikel besteld is bij de leverancier, met een verwachte levertijd die staat in de omschrijving van het artikel vermeldt. Als u deze besteld zal deze uitgeleverd worden zodra deze binnen komen, de datum van uitleveren is een indicatie en kan uitlopen dit is afhankelijk van de leverancier en fabrikant.
Een Pre-order is de mogelijkheid om een product veilig te stellen.

Een eventuele nabestellingen (re-stock) worden op de site weergegeven als Back-order en worden aangegeven ook met een geschatte levering datum zoals beschreven in “Pre-Order”

In veel gevallen zijn de Pre-orders wat lager van prijs als wanneer het product daadwerkelijk op voorraad is.

Wanneer zal de levering plaatsvinden?

Bij het product staat duidelijk aangegeven wanneer wij het IN-STOCK verwachten  (betreft informatie vanuit leverancier en merk) en ook wanneer de uitlevering zal plaatsvinden. In veel gevallen zal de levering eerder zijn maar hier zijn wij afhankelijk van de fabrikant en leverancier.

De leverancier fabrikant kan ten alle tijden om diverse redenen een levering vooruit schuiven, en in extreem geval annuleren.
In geval van annulering vanuit de leverancier ontvangt u het volledige bedrag zonder extra kosten retour.

In deze gevallen raden we aan de berichten op social media en website te raadplegen of ons te contacten.

Wanneer moet ik betalen?
Betaling dient direct bij de bestelling te worden voldaan. Helaas hebben wij nog geen deposit mogelijkheden ingebouwd op de site.
Voor eventuele vragen neem gerust contact met ons op wij kunnen eventueel een korte reservering plaatsen van het artikel.

Bij deze bestelling kan je nog steeds kiezen voor verzending of local pickup en later eventueel te wijzigen (wij brengen de verzendkosten voor je in rekening met een aparte factuur)

Retourneren?
Retourneren kan mits het artikel in originele en nette staat is en retourkosten zijn voor rekening koper.
Vanaf de dag van ontvangst heb je als klant 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je afzien van je koop. Wil je een product terugsturen? neem dan contact met ons op via info@8080s-toys.nl onder vermelding van je order nummer en product.
Wij nemen dan contact met je op en verzorgen het retour proces.


Kan ik een pre-order annuleren?
Ja, na je bestelling kan je annuleren. Wel brengen we in dat geval 15% van het totaalbedrag in rekening voor de reeds gemaakte administratie kosten/ of in overleg te besteden voor andere artikelen uit onze webshop (wij zijn vrij om dit verzoek te weigeren en hier kunnen geen rechten aan worden ontleend)

Het kan met uitzondering voorkomen dat een product toch niet op voorraad komt en deze vanuit de leverancier niet te leveren is.
Dan ontvangt u van ons ten alle tijden het volledige aankoop bedrag incl. verzendkosten retour.


Kan ik verschillende bestellingen combineren?
Ja dat kan!, maar LET WEL OP PRE-ORDERS worden pas later uitgeleverd terwijl artikelen die wel op voorraad zijn vrijwel direct worden verzonden. 
Wij versturen pas wanneer de gehele order compleet is, dus in dit geval zal de PRE-ORDER de levering bepalen.

Mocht je snel de figuren uit voorraad willen hebben raden wij aan deze niet te combineren met een pre-order. Indien je wel een pre-order samen met een voorradig artikel hebt besteld zullen wij pas uitleveren zodra de pre-order bij ons in huis is. 

Wil je de op voorraad zijnde artikelen toch direct ontvangen? Stuur ons dan even een e-mail met dit verzoek, wij brengen dan de extra verzendkosten in rekening door middel van een losse rekening.


Mocht je meermaals verzendkosten hebben voldaan maar passen de bestellingen in 1 pakket? Dat krijg je de teveel betaalde verzendkosten uiteraard retour.

Hoe verder?

Wij proberen jullie in het proces zoveel mogelijk op de hoogte te houden, na bestelling ontvangt u meteen uw order nummer deze dient u als referentie ook bij correspondentie te gebruiken, zodat wij uw gegevens makkelijker kunnen achterhalen.

Wij proberen doorgaans binnen 24 uur contact op te nemen na vragen op ons e-mail adres, info@8080s-toys.nl

VERZENDEN

Wij verzenden alles met DHL/PostNL en hanteren de tarieven binnen Nederland (Nederland gratis verzenden vanaf € 150,00)

  • Nederland € 7,95
  • Belgie € 9,95
  • Duitsland € 11,95
  • Frankrijk € 16,95

Alles daarbuiten kunt u contact met ons opnemen.
Wij bieden ook local Pickup aan, dit op afspraak in De Wijk/Zwolle centrum (Geen fysieke shop)

Wij staan voor goed inpak werk en verzenden in goed verpakte dozen, wij proberen zo transport schade te voorkomen maar overmacht of schade van buitenaf is niet altijd te voorkomen en hiervoor dient men onderstaande in acht te nemen;
Wanneer een transporteur het pakket overhandigd is de koper zelf verantwoordelijk of hij deze aanneemt en akkoord gaat met de staat van de buitendoos (vertrapte dozen geven veelal wel aan wat de staat van de verpakkingen is) en is deze in beide gevallen dusdanig beschadigd (lees ingedrukt/vertrapt) dient men hier melding van te maken bij de transporteur/bezorger.
Indien dit niet is gedaan kunnen wij veelal weinig meer doen.

BOXit scheelt verzendkosten

Wij hebben BOXit (pile of loot) en kunnen uw bestelde figuren *opslaan, en op uw teken deze eenmalig verzenden, dit scheelt verzendkosten.
Geef bij het plaatsen van een order je BOXit referentie nummer door en wij plaatsen hem in jouw BOXit.

Stappen:

  1. Klant: Kies een figuur en plaats de bestelling, geef aan i.p.v. verzenden “ Local Pickup” en met als opmerking BOXit
  2. Wij: Plaatsen de bestelling voor je in een BOXit en zetten hem in opslag op jouw naam.
  3. Klant: Je bent zelf vrij om figuren tussentijds toe te voegen wanneer jij wilt..
  4. Wij: Vullen de site met toffe figuren, daar waar wij goed in zijn!
  5. Klant: Geeft aan je BOXit te willen verzenden, wij maken hem gereed voor shipment!
  6. Wij: Sturen eenmalig een betaal verzoek met de verzendkosten, wanneer ontvangen gaat deze BOXit of love op de post en ontvang je van ons de track en trace.
  • BOXit slaan we maximaal 6 maanden op, of binnen 6 maanden wanneer de doos buiten de reguliere afmetingen komen. Wij nemen hiervoor contact met de klant op en maken in overleg de BOXit gereed.
  • BOXit versturen wij altijd met track en trace en verzekerd.

versie 1.1.2023

X